When I have to go to college I stay in my father’s office, fitted kitchen, and I used to prepare lunch.
Some days ago I cooked what you see in the pictures: a simple pasta with zucchini, toasted bread and black salt and stuffed squid with salad. He devoured everything: Mr. Giagnorio always gives me great satisfaction to the food!
I am very happy also because the room was totally improvised and I used the filling of squids also for pasta with zucchini with a surprisingly good result 😉
Ingredients for stuffed squid
Three slices of bread
Garlic
Squids with tentacles
Anchovies
Parsley
Sauté in a pan with a clove of garlic. Lift the garlic, and add the crumbs of the bread and toast well. Then add the chopped anchovies and tentacles cut into small pieces.
Cook for and pour into a bowl. Add salt and parsley and mix well. Shape into balls and fill the squids. Close them with the aid of a toothpick. Heat a little oil in a frying pan and cook the squid: they should not overcook or they will be inedible!
Put some salad on a plate and add in the squids. A little olive oil and the dish is ready!
If you forward a bit of stuffing and want to reinvent the pasta, mix it together: it will be a delightful mix 😉
Quando devo andare all’università rimango nell’ufficio di mio padre, munito di cucina, e ho l’abitudine di preparargli sempre il pranzo. L’altro giorno ho cucinato quello che vedete nelle foto: una semplice pasta con zucchine, pane tostato e sale nero e seppie ripiene con insalata. Si è divorato tutto in un batter d’occhio: il signor Giagnorio mi dà sempre grandi soddisfazioni per il cibo! Sono molto contenta anche perchè il pranzo è stato totalmente improvvisato e ho usato il ripieno delle seppie anche per condire la pasta con le zucchine con un risultato sorprendentemente buono 😉
Ingredienti per le seppie ripiene
- Tre fette di pane
- Aglio
- Seppie con tentacoli
- Acciughe
- Prezzemolo
Mettete a soffriggere in una padella uno spicchio d’aglio con l’olio. Levate l’aglio e aggiungeteci il pane fatto in briciole e fatelo tostare bene bene. Aggiungete quindi le acciughe sminuzzate bene e i tentacolini tagliati a pezzetti piccoli. Fate insaporire e versate il tutto in una terrina. Aggiungete sale e prezzemolo e mischiate bene. Formate delle palline e riempite le seppie. Chiudetele aiutandovi con uno stuzzicadenti. Scaldate un filo d’olio in una padella antiaderente e cuocete le seppie: non devono cuocere troppo altrimenti vengono dure!
Mettete un po’ di insalata in un piatto e aggiungeteci le seppie. Un filo d’olio e il piatto è pronto!
Se vi avanza un po’ di ripieno e volete reinventare la pasta, mischiatelo insieme: sarà un mix delizioso 😉
Francesca
[learn_press_profile]
6 Commenti
Looks delicious!
My blog Bagenchy
Follow me on bloglovin
Yes, it was 😉
mmm perfect dish!!
GREAT PICS!
best wishes!!
Angela Donava
http://www.lookbooks.fr/